A Magyar Turizmus Zrt. "Utazz kutyával" pályázatán második helyezést értük el, ennek eredményeképpen nyertünk 7 nap, 6 éjszakát a balatonfüredi kutyabarát Babi Vendégházba, ezúton is köszönjük nekik a felajánlást.

Néhány szó a szállásról: megfelelő a néhány napos pihenésre (egyszerű szobák, tisztaság). A panzió rendelkezik egy nagy közös konyhával (erről speciel semmilyen információt nem találtam a honlapjukon), amely nagy örömünkre tökéletesen felszerelt (sütőtől kezdve a mosogatógépen keresztül a kávéfőzőig minden volt), a vendégház kis kertjébe kiülve pedig élvezni lehetett az őszi napsütést.

Sajnos itt ki is merül a pozitívumok felsorolása, több jót nem tudok elmondani a szállásról, ugyanis már érkezésünk pillanatában éreztették velünk, hogy a kutyák nem szívesen látott vendégek. Hiába "kutyabarát" szállás, hiába "Utazz kutyával" pályázaton nyertük, valószínűleg jobban örültek volna, ha négylábú barátaink nélkül érkezünk. Már az elején azzal indítottak, hogy a kutyák nem mehetnek a konyhába - mert ilyen pofátlanok voltunk, hogy rögtön kettővel mentünk, nem is eggyel -, aztán kiderült, hogy pár órára sem szabad egyedül hagyni őket, még akkor sem, ha száz százalékban vállaljuk a felelősséget értük és a bútorok épségéért.

Mivel amúgy sem az volt a tervünk, hogy a négy fal között kuksolunk, és kivételesen szerencsénk volt az időjárással is, ezért első napra kinéztünk egy 13,5 km-es túraútvonalat a Kirandulasitippek.hu-n, a  Balatonfüred–Tamás-hegy–Jókai-kilátó–Koloska csárda–Koloska-völgy–Recsek-hegy–Kéki-völgy–Balatonfüred körtúrát.

Kilátás a Jókai kilátóból

Mindenkinek -tehát gyerekkel, gyerek nélkül, kutyával, kutya nélkül, futva vagy csak sétálva- ajánlom ezt a változatos utat, hiszen a kilátás gyönyörű, ősszel a leveleket megfesti a természet, a sárga és vörös minden árnyalatában pompáznak a fák. Túránk hegyen, völgyön, erdőben és tisztáson vezet át, s néhol útitársul kapjuk a csordogáló patakot is.

Koloska-völgy
Örökmozgók

Kétlábúak kellően elfáradva, négylábúak még mindig vidáman szaladgálva tértek vissza a szállásra, hogy másnap Balatonfüredet fedezzék fel kutyás szemmel. Kora reggel vizslakutyámat felnyergelve futni indultunk, hogy kihasználjunk minden percet ezen a fantasztikus őszi reggelen. A túra nyomait még örökmozgó, egy percet sem pihenő barátom is viselte, majdhogynem én húztam őt végig a városon, át a parkokon, le a partra majd vissza a dombtetőre.

Balatonfüredi sétány

Kocogás után reggeli kávé+süti kombóra betértünk a Karolina Kávéházba, ahol kedvesen fogadtak minket kutyáinkkal is. A teraszon élveztük az isteni kávét -aki teheti kóstolja meg a fehércsokis latte macchiatot vagy a fenséges tejeskávét-, a házi süteményeket és a napsütéses Balaton partot.

A kávé szerelmeseinek

Ezután egy hatalmasat sétáltunk a Tagore sétányon, majd a kacsavadászat és kergetőzés után a teljes fáradtság érdekében a Kiserdőben futtattuk meg kutyáinkat.

Utolsó nap nem maradtunk sokáig a szálláson, már reggeli után elhagytuk a panziót, hiszen érzékeltették velünk, hogy nem vagyunk túlságosan szívesen látott vendégek. Megjegyezném, rajtunk kívül senki sem tartózkodott a házban, a három nap alatt is egy-egy szobában fordultak csak meg vendégek. Bevallom,  egy kicsit zavart az is, hogy semmilyen "szolgáltatásukról" nem kaptunk információt, tehát a reggeliről vagy a kerékpár kölcsönzés lehetőségeiről.

Összességében elmondhatom, hogy nagyon jól éreztük magunkat, köszönhetően a csodálatos időjárásnak, a Balatonnak és a környezeti adottságoknak. DE! Kutyával érkező vendégek számára semmiképpen sem ajánlom a Babi Vendégházat, mert sajnos a kutyabarát jelző náluk kimerül abban, hogy beengedik a kutyát a szálláshelyre, de jóindulattal sem nevezhetőek a kutyák barátainak.